domingo, 9 de diciembre de 2007

LA INFORMÀTICA NO ESTÀ JA ESCOLARITZADA ?

Pense que cal “treure el suc” de cada situació que se’ns planteja a la vida i, com no, també a l’escola.
El “copiar i pegar” necessita d’una coherència per relacions paràgrafs, d’una adequació del text al tema estudiat i d’una tria adient entre molta lletra escrita i això es pot ensenyar, es pot aprendre i es pot, per suposat, avaluar.
El que no deuríem fer és queixar-nos perquè en els treball extrets d’Internet no podem avaluar, per exemple, l’ortografia. És evident, haurem de trobar altres treballs on poguem valorar-la: textos creatius, dictats...
Estic d’acord amb Javier Melero en que gran part del professorat té encara la cuirassa posada en contra de les noves tecnologies i no les deixen entrar a les aules. Al meu parer, això no és permissible: tenim una responsabilitat com a ensenyants que ens ha de portar a acurtar distàncies a tots els nivells amb el nostre alumnat tinguen l’edat que tinguen, i és evident que ells i elles són fills i filles de la imatge, del canvi, de les noves tecnologies... i això ho haurem de tenir molt en compte si desitgem fer bé el nostre treball.
Ah! I crec que la informàtica ja està escolaritzada, ara bé, ens hauríem de preguntar com està escolaritzada.

No hay comentarios: